


Afgelopen weekend vond onze jaarlijkse nieuwjaarsborrel plaats. Het was een rustige avond, met minder dorpsgenoten dan gewoonlijk. Dit bood de kans voor diepere gesprekken en een moment om even stil te staan bij wat er dit jaar allemaal in ons dorp op de planning staat.
Jack, de voorzitter van Dorpsbelangen, nam kort het woord. Hij gaf een update over de komende activiteiten en plannen voor 2024, maar ging ook vast in op de voorbereidingen voor het 300-jarig bestaan van ons dorp volgend jaar. Zijn boodschap was duidelijk: er is nog veel te doen, en alle hulp en inbreng zijn welkom.
De focus van de avond lag echter niet op de toespraken, maar op de onderlinge verbondenheid. Ondanks de bescheiden opkomst, was het een gelegenheid om samen te komen, ervaringen uit te wisselen en vooruit te blikken naar wat het jaar ons zal brengen.
Aan iedereen die er was, dank voor jullie aanwezigheid en de warme sfeer. En aan degenen die er niet bij konden zijn, we hopen jullie te zien bij een van de komende activiteiten.
We zien jullie graag bij een volgende activiteit!
Groeten van het voltallige bestuur van de dorpsbelangen.

Onze dorpsgenoot Judith van Herk, gaat zich in 2024 inzetten voor het goede doel. Hiervoor wil zij graag een statiegeld actie houden! Hieronder lees je haar persoonlijke verhaal.
“In oktober 2024 ga ik 120 km mountainbiken voor de Muskathlon. Hiermee wil ik € 10.000 euro ophalen voor slachtoffers van mensenhandel en prostitutie. De opbrengst van deze actie gaat volledig naar dit doel (stichting THDV). Wilt u meer weten dan kunt u de QR scannen. Helpen jullie mee?”
Op zaterdag 6 januari 2024 kom ik graag uw lege flessen, blikjes, kratten ophalen tussen 10 en 15 uur.
Mocht u niet thuis zijn, maar wel flessen, blikjes of kratten hebben, wilt u deze dan rechts naast de voordeur zetten?
Alvast heel erg bedankt.
Judith van Herk, Noorderstraat 1, Drouwenerveen

Beste inwoners van Drouwenerveen,
Het gaat door, de ijsbaan/betonbaan naast ons dorpshuis “Het Vertier” gaat volgend jaar worden aangelegd. Sinds de zomer van 2018 zijn wij een traject aangegaan met de Gemeente Borger-Odoorn om een ijsbaan naast ons dorpshuis te realiseren. Hierover hebben wij jullie meerdere keren geïnformeerd.
Het volledige bedrag voor de aanleg zal worden betaald door “Gebiedsfonds Drentse Monden”. In week 49 hebben wij officieel opdracht verstrekt aan de aannemer, Avitec uit Nieuw Buinen.
Momenteel wordt met hen de planning besproken, maar voordat Avitec kan beginnen zullen alle te rooien bomen verwijderd moeten zijn, daarnaast moeten ook de aangrenzende singels worden uitgedund. Als dit door vrijwilligers had moeten gebeuren zou dit heel veel werk betekenen, dus hebben wij gemeend om dit met gesloten portemonnee uit te besteden aan Oving te Buinen, ook de stammen/wortels moeten worden weg gefreesd. Oving hoopt dit voor de kerst te hebben geklaard.
Tevens zijn wij in gesprek geweest met de aangrenzende boer H. Abelen om gebruik te mogen maken van zijn akkerbouwgrond tussen de verbindingsweg en de nieuw aan te leggen ijsbaan. Het is de bedoeling dat alle vrij komende teelaarde, van de ijsbaan, mag worden verspreid op zijn akkerbouw grond en dat wij tevens een rijplaten baan over zijn grond mogen leggen voor het werkverkeer naar de bouwlocatie.
Tevens is er overleg geweest tussen, ijsvereniging “Nooitgedacht”, de belangenvereniging Drouwenerveen en Stichting Zaalruimte Drouwenerveen. Dit overleg betrof, items als; eigen werkzaamheden tijdens de aanleg, onderhoud van de baan, het grasmaaien, snoeien singels, enz. enz.
Alle officiële documenten zijn nu in ons bezit, dus eindelijk kunnen wij beginnen. De plattegrond van de ijsbaan is te vinden op: IJsvereniging Nooit Gedacht
Wij gaan er van uit U met dit schrijven voorlopig voldoende te hebben ingelicht en zien er dan ook naar uit U te mogen verwelkomen op de nieuwe baan ergens volgend jaar mei.
Namens
Stichting Zaalruimte Drouwenerveen.
© 2026 Dorpsportaal Drouwenerveen
Thema gemaakt door Anders Noren — Boven ↑